Handelsbetingelser

Når du booker sejlads/arrangement med Spar Shipping gælder nedenstående generelle betingelser.

Disse generelle betingelser udgør sammen med øvrige oplysninger på sparshipping.dk, i brochurer, prisliste, tilbud og øvrige dokumenter aftalegrundlaget mellem gæsten/kunden og Spar Shipping ApS.
Vores udflugter er arrangeret af Spar Shipping i samarbejde med lokale arrangører og leverandører.

Generelle oplysninger

Spar Shipping ApS
Kvæsthusgade 6H, kld.
1251 København K
CVR: 15 01 97 35
E-mail: n
yhavn@sparshipping.dk
Telefon
: +45 33 33 93 55
Jyske Bank konto nr.: 5010  1105216
SWIFT: JYADKKK
IBAN: DK 4650 1000 0110 5216

Bestilling

Billetter til vores udflugter, fisketure og gavekortet kan bestilles via Spar Shippings webshop:
 

  • Find den ønskede tur/gavekort på hjemmesiden.

  • Kom "varen/billetten" i indkøbskurven ved at klikke på symbolet "Læg i kurv". 

  • Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

  • Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser, fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal.

  • 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.

  • Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".

  • På næste skærmbillede vælger du betalingsform.

  • Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse.

  • Klik "Forsæt".

  • Bekræft ordre - din samlede bestilling og data du har indtastet.

  • Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført. Vær opmærksom på fortrydelsesretten bortfalder ved køb af billetter/pladser/pakkeløsninger i henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" 

  • Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger. 

 

Vi tjekker at der er plads på den ønskede turdato og ekspederer din bestilling og bestræber os på at vende tilbage hurtigst muligt. Såfremt der er plads får du igen en elektronisk mail bekræftende mail, som kan bruges som billet ved ombordstigning. Først da er din reservation gældende. Betaling vil først blive trukket på din konto, når din bestilling godkendes. Såfremt der ikke er plads, afviser vi din indbetaling, og du modtager en elektronisk mail på afvisning af ordre.

Betaling

Når du bestiller en udflugt eller charter hos Spar Shipping, sender vi en faktura med betalingsinformation. Det giver dig mulighed for at betale via bank, betalings ID, på vores kontor eller lige via vores web.


Ved chartersejlads fremsendes bekræftelse eller faktura med hele beløbet til forfald netto.


Ved bestilling af billetter via Spar Shippings webshop betales bestillingen ved bekræftelse af købet. Betaling vil først blive trukket på din konto, når din bestilling godkendes.

Ved bestilling af pladser via mail eller telefon fremsendes bekræftelse med betalingsoplysninger. Ved bestilling mere end 10 dage før turdato indbetales ca. halvdelen af beløbet ved bestillingen, og restbeløbet 10 dage før turdagen.


Spar Shipping modtager betaling med Dankort/VISA/Master. Der er ingen gebyr ved betaling med dankort og visa/dankort. Ved betaling med master og visa opkræves et gebyr på 1,50% af reservationen på dansk udstedte kreditkort og 3,75% af reservationen på udenlandsk udstedte kreditkort.


Spar Shipping krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

 

Ved betaling via elektronisk fakturering (EAN) opkræves ekspeditionsgebyr kr. 55,- pr. fakturering. Offentlige myndigheder og institutioner i stat, amter og kommuner skal oplyse EAN-nummer og evt. rekvisitionsnummer ved bestilling.

Aflysning og refundering

Købte billetter/pladser/pakkeløsninger kan ikke byttes eller refunderes. I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Ved aflysning eller manglende fremmøde fra kundens side tilbagebetales beløbet ikke. Ved bestilling 10 dage før turdagen, eller senere indbetales hele beløbet og dette refunderes ikke ved aflysning eller manglende fremmøde fra kundens side. Kun ved aflysning fra rederiets side tilbagebetales det indbetalte

Ændringer i bestillinger og deltagerantal SKAL meddeles via e-mail. Store ændringer skal oplyses 30 dage før turdagen og mindre (10%) ændringer skal ske senest 10 dage før turdagen.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for og indsamler følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Ingen personlige oplysninger der registreres på Spar Shippings webshop, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.

Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Spar Shipping, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet, som er en godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til.. styring af indholdet i indkøbsvognen. Vi benytter disse cookies til fx at genkende hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos Spar Shipping. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan desuden valgfrit få sin e-mail adresse optaget på en mailingliste hos Spar Shipping, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra os. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.


Som registreret hos Spar Shipping har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det får du ved at kontakte Spar Shipping. På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes. Den dataansvarlige er indehaver Kirsten Madsen, Spar Shipping, Kvæsthusgade 6 H, 1251 København K . E-mail: kirsten@sparshipping.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret november 2016.